Yurtdışında 7 Egzotik Tatil Belde

egzotic bölge

Egzotik nedir?
Sıfat olarak kullanılan bu kelime Fransızca kökenli olup exotique ”yabancı, tuhaf” sözcüğünden alıntılanarak dilimize yerleştiği bilinmektedir. Bu Fransızca sözcük ise Eski Yunanca bir kelime olan éksō ”dışarı, dış” fiilinden ve ikós son ekinin birleşiminden türetilmiş ve Eski Yunanca eksōtikós ”yabancı” kelimesini oluşturmuştur. Egzotik kelimesi Türk Dil Kurumu sözlüğünde ise ”yabancıl” şeklinde tanımlanmaktadır.

Bir çok anlam içerdiği bilinen bu kelimenin genel itibariyle beş farklı şekilde tanımlamasını yapabilmekteyiz.
Bunlar sırasıyla;
1- Yabancı ülkelerden gelme, yabancı ülkelerle ilgili, yabancıl ”örneğin egzotik meyveler”,
2- İçinde bulunduğu yörede doğal olarak bulunmayan veya yetiştirilmeyen organizma veya tür,
3- Yabansı, acayip,
4- Çarpıcı bir biçimde farklı yada alışılmamış olan ve son olarak mecazi bir anlamda kullanımında ise
5- Garip, tuhaf şeklinde tanımlanmaktadır.

Egzotik kelimesinin tam olarak karşılığını bulacağı, dünyanın farklı yerlerinden farklı beldeler…
Halong Körfezi – Vietnam
Başkent Hanoi’den 4 saat otobüs yolculuğu sonrası ulaştığımız Halong Körfezi, bizim gibi keşfetme meraklılarının gözdesi. Körfezi doya doya yaşamak için gece konaklamalı tekne turu ayarlıyoruz. Manzaramıza diyecek yok. Turumuz boyunca birçok mağara görme imkanı yakalıyoruz. Deniz üstünde yaşayan aileleri görmek turun ilginç bölümlerinden biri. Yüzen evde ev işlerini yapan bir kadına rastlamak burada alışılmış manzaralardan biri. Burada yaşayan halk, istiridyelerden hayatını kazanıyor. Yaptığımız tekne turu belgesel tadında bir deneyim oluyor.

Maldivler
Hint Okyanusu’ndaki Maldivler, yaklaşık 1200 adadan oluşan bir ülke. Kumsalları, deniziyle ünlü Maldivler’de yapacağınız adalar turuyla ıssız adalarda, ıssız plajlarda denize girebilirsiniz. Sörf burada yapılan en popüler aktivitelerden biri. Su altı dünyasını keşfetmek ise mutlaka yapılması gereken bir aktivite. Denizin derinliklerinde belgesellerde görebileceğiniz canlıların kendine ait dünyasını yakından inceleyebilirsiniz. Başkent Male, şehir hayatını görmek için gezilebilir. Maldivler, palmiye ağaçları ve berrak deniziyle balayı çiftlerinin de uğrak yerlerinden biri. Sakin bir tatil için mutlaka Maldivler’i tercih edin.

Bunu da oku :  Genç Gezginler İçin Ucuza Seyahat Etme Tüyoları

Bora Bora – Fransız Polinezyası
Güney Pasifik’te yer alan Bora Bora, siyah incisiyle ünlü. Turkuaz rengi denizinde yüzmek için sabırsızlandığımız adaya uzun yolculuk sonrası ulaşıyoruz. Ama biliyoruz ki buna değer. Bungalovda manzaraya karşı çektiğimiz bir uyku tüm yorgunluğumuzu alıyor. İlk gün planımız dalış yaparak adanın sualtı zenginliğini keşfetmek. Köpekbalıklarıyla dolu sularda yüzmek oldukça heyecan verici. Kurallara uyduktan sonra bu aktivitenin bir tehlikesi yok. Tekneyle civardaki ıssız adalara gitmek diğer önemli bir aktivite. Bora Bora’da geçireceğiniz her anın rüya gibi geçeceğine emin olabilirsiniz.

Kerala – Hindistan
Kerala eyaleti, doğal güzellikleriyle turistlerin ve gezginlerin mutlaka gitmesi gereken bir yer. Buraya Kochi – Ernakulam şehrinden ulaşıyoruz. Konaklamak için Fort Kochi’yi tercih ediyoruz. Her akşam düzenlendiğini öğrendiğimiz Kathakali dansları oldukça ilgi çekici. Sabah tekne turu yapıp, bölgeyi keşfetmek ilk işimiz. Vembanad Gölü’nde hindistan cevizi ağaçları eşliğindeki yolculukta bol bol fotoğraf çekiyoruz. Asıl ilginç kısım ise uzun bambu çubuklarıyla itilen küçük teknelere geçmemizle başlıyor. Tekneler küçük çünkü su kanallarının dar olan yerlerine ancak bu teknelerle girebiliyoruz. Turumuzda bazen ağaçlardan gökyüzünü göremez hale geliyoruz. Bu kadar macera sonrası denize girmeyi hak ettik. Cherai Plajı’nı tercih ediyoruz. Ertesi gün başka bir macera Aleppey’de bizi bekliyor. Ünlü HouseBoat tekneleriyle yaptığımız gezi en az ilk turumuz kadar heyecan verici. Son günümüzde denize girmek için Varkala Plajı’na gidiyoruz. Hava şartlarına bağlı olarak tehlikeli bir yere dönüşebilen plajda deniz giremeseniz de yorgunluğunuzu atabilirsiniz.

Bunu da oku :  Uçakta Yanımıza Almamamız Gereken Maddeler

Myanmar
Resmi adı Myanmar Birliği Cumhuriyeti olan, Burma ya da Birmanya olarak bilinen Myanmar’dayız. Myanmar, Andaman Denizi ve Bengal Körfezi kıyısında, Güneydoğu Asya’da yer alıyor. Yaklaşık 50 yıldır askeri iktidar tarafından yönetilen ülke, kapalı kutu durumunda. Ülkeyi daha iyi tanımak için gelmeden George Orwell’ın Burma Günleri kitabını okuduk, size de tavsiye ederiz. Harcayacağınız kadar parayı Myanmar Kyat’ına çevirmeniz de sizin için oldukça önemli. Saydığımız bu durumlar burayı daha da egzotik hale getiriyor. Mandalay Tepesi’ne çıkıp, U Bein Köprüsü’ne gidince çektiğiniz zahmete değdiğini anlayacaksınız. Sagaing Tepeleri’ne de çıkıyoruz, buranın manzarasının methini çok duyduk. Daha sonra Mingun’a botla gidiyoruz. Bagan Tapınakları ise keşfedilmekle bitirilemeyecek bir nokta. Bisikletimizle 4400 tapınaktan hangisini keşfedeceğimizi şaşırıyoruz. Kyaikhtiyo Pagoda’daki altın kaya mutlaka görülmeli.

Madagaskar
Dünyanın dördüncü büyük adası olan Madagaskar, Afrika kıtasına bağlı. Hint Okyanusu’nun batısında yer alan ülkedeki canlıların yüzde 99’u sadece burada bulunuyor. Lemurlar Madagaskar’ın sembol hayvanları ve halk tarafından kutsal kabul ediliyor. Adada yetişen bitkiler ilaç yapımında kullanılması açısından çok önemli. Ülkenin tarihine baktığımızda pek çok kraliçe tarafından yönetildiğini görüyoruz, bu anaerkil özelliği de dikkat çekici. Yağmur ormanlarıyla kaplı Masoala Ulusal Parkı’nda geçirdiğimiz zaman bir biyoloji dersi gibi. Parkta su sporları da yapılabiliyor. Buralara kadar gelip Ambohimanga’nın Kraliyet Tepesi’ni görmeden, bir balıkçı köyü olan Ifaty’de dalış yapmadan, Baobab ağaçlarıyla kaplı yolda yürümeden, Bemaraha’da kayalıkların manzarasını seyretmeden dönmeyin.

Bunu da oku :  Yurtdışında Kullanılan Dolandırıcılık Yöntemleri

Sokotra Adası – Yemen
Yemen’den 350 kilometre mesafede bulunan Sokotra’ya garip bitki ve hayvanları görmek için gidiyoruz. Aslında bu adada her şey garip. Ejder kanı ağaçları, çöl gülleri, mishhahir çiçekleri… Örneğin mishhahir, kıtlık dönemi adada yaşayanlara gıda olan bir bitki. Adada göreceğiniz sürüngenlerin büyük bölümünü sadece burada görebilirsiniz. Zahr Ovası’nda ağaçlara tırmanmış halde duran kara salyangozları başka ilginç görüntü kaynağı. Adanın güney kıyı şeridine Aomak Plajı’na geçiyoruz. Gözümüzün gördüğü her yer bembeyaz kumul. Başımızı kaldırdığımızda gördüğümüz deniz kuşlarının yuvasının bu ada ve çevresi olduğunu öğreniyoruz. Eski Mısır’a, Yunanlar’a, Romalılar’a doğal güzelliklerini cömertçe sunan ada, bu medeniyetlerin tıpta ve sanatta kullanmak üzere sağladığı ürünlerin kaynağı olmuş.
Kaynak: biletall.com
Gezgin olmak için lütfen ziyaret ediniz: /vize-pasaport/

5/5 - (3 votes)
(Toplam 92 defa izlendi, bugün 1 kere görüldü)